Градският Mercedes-Benz Citaro NGT с двигател работещ на природен газ ще бъде основната премиера на щанда на Daimler Buses по време на Busworld Kortrijk 2015. Поредното издание на най-голямото в света международно автобусно изложение ще се проведе от 16 до 21 октомври в белгийския град Кортрийк. Месец и половина преди това в Carl Benz Arena,в Щутгарт, Daimler Buses представи новия автобус…
Градският Mercedes-Benz Citaro NGT с двигател работещ на природен газ ще бъде основната премиера на щанда на Daimler Buses по време на Busworld Kortrijk 2015. Поредното издание на най-голямото в света международно автобусно изложение ще се проведе от 16 до 21 октомври в белгийския град Кортрийк. Месец и половина преди това в Carl Benz Arena, в Щутгарт, Daimler Buses представи новия автобус и участието си на шоуто в Белгия.
Mercedes-Benz Citaro NGT бе анонсиран още през април тази година, когато немският гигант показа новият си двигател работещ на сгъстен природен газ – M 936 G, Евро-6. За база на газовия мотор е използван познатият и доказан дизелов двигател OM 936, Евро-6. M 936 G е 6-цилиндров, редови с работен обем 7,7 л и с едностъпален турбокомпресор. Максималната мощност е 222 кВт (301,92 к.с.), а максималният въртящ момент – 1200 Нм (при 1200-1400 об./мин). Еконормите Евро-6 се постигат без AdBlue и без филтър за твърди частици, а само с EGR и трипътен катализатор. В Щутгарт бе показана 12-метрова, единична нископодова версия на Citaro NGT, но със същия двигател вече се предлага и съчлененият 18-метров вариант Citaro G NGT. Резервоарите за гориво на автобуса – от 4 до 8 на брой са от композитен материал и са монтирани на покрива. Първата поръчка за Citaro NGT – 68 броя (53 съчленени и 15 единични) вече е направена.
В Кортрийк Mercedes-Benz и Setra – двете водещи автобусни марки на Daimler ще се представят с общ щанд от 2600 кв. м, но с отделни презентации. Експонатите ще обхващат почти цялата гама на производителя – от градски автобуси, до луксозни туристически автобуси за далечни разстояния и от минибуси, до луксозни дабълдекери. Във всеки от сегментите има редица новости. При флагмана Setra TopClass 500, например, основните светлини вече се предлагат в енергоспестяващ и на практика не обслужваем LED-вариант. При туристическите си автобуси Daimler отбелязва и два юбилея. Кота 10 000 броя е достигната при производството на Travego, флагман на туристическите автобуси на Mercedes-Benz, както и на второто поколение на популярния туристически Tourismo. За случая Daimler ще покаже в Кортрийк специални, юбилейни версии, на двата модела.
На щанда на немския гигант в Белгия ще има и още една премиера – последната генерация на дизеловия двигател OM 471, евро-6 вече е адаптирана за автобуси и от август е достъпна на пазара. 12,8-литровият, 6-цилиндров редови силов агрегат се предлага с максимална мощност от 476 к.с. и 510 к.с. и ще осигури повече динамика и мощ за триосните автобуси на Mercedes-Benz и Setra. При OM 471 с промяна на формата на горивната камера и с увеличаване на налягането на впръскване на горивото до 2700 бара е постигнато значително подобрение на характеристиките и увеличение на ефективността на силовия агрегат.
В Кортрийк Dainler Buses ще акцентира и на услугите, които предлага на своите клиенти. Подробно ще бъдат представени сервизната програма Omniplus, програмата за търговия с употребявани автобуси с доказан произход и качество – BusStore, системата за управление на паркове FleetBoard. За първи път Daimler ще представи като самостоятелна продуктова линия Mercedes-Benz Powertrain гамата си от двигатели и предавателни кутии за автобуси.
Повече – в октомврийския брой на списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ.