Гамата от електрически превозни средства на Ford Pro на изложението IAA Transportation 2022 в Хановер се предвождаше от изцяло новия E-Transit Custom, който направи своя публичен дебют.
Ford Pro също така разкри допълнителни подробности за гамата Transit Custom от следващо поколение, която ще включва и Plug-In Hybrid (PHEV) и версия с дизелов ДВГ. Първите доставки се на новия среден ван очакват в средата на 2023 г.
Изцяло електрическия E-Transit Custom се отличава с иновативен футуристичен дизайн. Батериите от следващо поколение позволяват пробег с едно зареждане от 380 км и възможност за бързо зареждане със 125 кВт. Като част от най-обширната гама Transit Custom досега, клиентите могат да изберат и изцяло нова Plug-In Hybrid версия с възможност за чисто електрическо задвижване в центъра на градовете, както и бензинова мощност за продължителни пътувания по магистрала.
Новото задвижване съчетава 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъл на Аткинсън с батерия от 11,8 кВтч (използваеми). Чистият електрически пробег е до 57 км (по EAER), а на разположение е 2,3кВт мощност за захранване на инструменти и оборудване на борда чрез системата ProPower Onboard.
Новият Transit Custom е наличен и с най-новото поколение дизелови двигатели Ford EcoBlue с мощност 110 к.с., 136 к.с., 150 к.с. или 170 к.с. Шестстепенната механична скоростна кутия се предлага с опционален механичен диференциал с ограничено приплъзване за подобрено сцепление. В допълнение се предлага високоефективна осемстепенна автоматична предавателна кутия, която осигурява максимален капацитет на теглене от 2500 кг и се предлага в комбинация с нова система за задвижване на всички колела, налична за първи път при Transit Custom.
Новият Transit Custom е с изцяло нова архитектура с по-ниска височина на товарния под, обща височина под 2 метра и независимо задно окачване. Предлага се в две дължини – L1 и L2 и две височини на покрива – H1 и H2. Наличен е като фургон с единична или двойна кабина, пътническо комби или ван с L-образна преграда. Оборудван е със стандартен 5G модем и 13-инчов SYNC 4 сензорен екран. Нивата на оборудване са Base, Trend, Limited, Active, Trail и Sport. Комби версията за пръв път се предлага като част от атрактивните серии Limited и Trail.
Всички превозни средства Transit Custom от следващо поколение идват напълно интегрирани с платформата Ford Pro за софтуер и свързани услуги, включително решения за зареждане, инструменти за управление от Ford Pro Telematics и приложението FordPass Pro, както и свързаната система за намаляване на престоите FORDLiive.
В Хановер Ford Pro потвърди лидерството си и в сегмента на пикапите в Европа. Две от премиерите на щанда на компанията бяха уникалните офроуд пикапи Ranger Raptor и Ranger Wildtrak.
Двете версии на най-продаваният пикап в Европа бяха представени с доказания 3-литров V6 турбодизел на Ford, разработен специално за Ranger. Това е една от трите опции за двигател, налични при Ranger. Новото поколение на Ranger се предлага и с избор от доказани двулитрови редови четирицилиндрови дизели с единично турбо и битурбо. Single-Turbo вариантът идва с две нива на мощност и въртящ момент и осигурява икономия на гориво, което е важно за собствениците на малък бизнес.
Двигателят Bi-Turbo е усъвършенстван и е вариант за клиенти, които искат повече мощност, но държат и на икономията на гориво. Извън европейските пазари ще се предлага и бензинов двигател.
Клиентите вече имат избор между две системи за задвижване 4х4 – електронна система за превключване в движение или усъвършенствана нова система за перманентно интелигентно задвижване на четирите колела.
Новото поколение на специално разработения за екстремен офроуд пикап Ford Ranger Raptor идва с амбицията да прекрои и разкъса познатите правила за движение извън пътя. Новото специално изпълнение на еднотонния пикап на Ford, насочено към офроудманиаците, идва с 3-литров EcoBoost V6 дизелов двигател с два турбокомпресора (twin-turbo), който осигурява максимална мощност от 288 к.с. и максимален въртящ момент от 491 Нм. Силовата линия на пикапа има със седем избираеми от водача режима на шофиране.
За вановете в Хановер – в октомврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – www.transport-press.bg.