Сътрудничеството между Volkswagen Commercial Vehicles и Ford навлезе в нов етап с три общи проекта за превозни средства.
Среден пикап на базата на най-продавания в Европа еднотонен пикап Ford Ranger излиза на пазара като нов Volkswagen Amarok през 2022 година. Volkswagen CV разработва градски ван за доставки, базиран на представеното през 2020 г. пето поколение на компактния ван Caddy, който ще бъде предоставен на Ford. Ford пък разработва среден товарен ван в еднотонния сегмент, вероятно ново поколение или наследник на Transit Custom, който ще се предлага и за двете компании. Това са на кратко първите резултати от Алианса между двамата автомобилостроителни гиганта. Прогнозите на двете компании са, че за целия жизнен цикъл на изброените модели ще бъдат произведени до 8 милиона превозни средства.
През миналата година Volkswagen и Ford анонсираха цялостното си партньорство, което обхваща сътрудничество при разработката на електрически и лекотоварни превозни средства и предприемане на съвместни стъпки за разработване на системи за автономност. Алиансът бе разширен с подписаното през юни 2020 г. ново споразумение за общи проекти.
Договорите, които бяха подписани сега между Ford и Volkswagen, се оценяват като важен момент в сътрудничеството на двете групи. Те формират основа з трите проекта за превозни средства, които ще бъдат управлявани от Ford Motor Company и Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) и които обхващат през целия жизнен цикъл и производствен обем до 8 милиона превозни средства. В допълнение към договореното преди сътрудничество по отношение на средния пикап, сега зелена светлина получават проектите за градски ван за доставка и среден товарен ван в еднотонния сегмент.
Томас Седран, председател на Управителния съвет на Volkswagen CV заявява, че сътрудничеството с Ford е важен градивен елемент на стратегията на VW GRIP 2025+ и по този начин – част от процеса на трансформация, през който компанията преминава в момента. През следващите години сътрудничеството би трябвало да засили и без това силните позиции на групата при лекотоварните превозни средства, особено на основните европейски пазари.
Ford Ranger като Volkswagen Amarok
Като водещ партньор Ford за в бъдеще ще произвежда за Volkswagen CV новата версия на Amarok, базирана на бестселъра Ranger. Наследникът на сегашния Amarok ще излезе през 2022 г. от завода на Ford Silverton в Южна Африка. Според партньори използването на една и съща платформа е важно, като в същото време двете компании ще могат напълно да разгърнат силните си страни.
Персонализиран дизайн и интерфейс ще разграничават ясно Amarok от Ranger, обещават от VW. Целта на немският гигант с наследника на Amarok са основните ни пазари, преди всичко в икономическата зона на EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка). От VW признават, че в крайна сметка ползата ще е за клиенти им, тъй като без това сътрудничеството не биха разработили нов Amarok.
Компактен градски ван за доставки и среден ван
Volkswagen Commercial Vehicles ще разработи градски ван за доставки на базата на Caddy 5, представен през февруари 2020 г. Той ще се произвежда в Полша от 2021 г. и за Ford, който ще го включи в гамата си като Transit Connect. На практика първо Ford ще пусне превозно средство, рожба на сътрудничеството с Volkswagen. Производството на новия Caddy 5, който беше много позитивно посрещнат при световната му премиера през февруари 2020 г., ще започне през втората половина на тази година в Познан, Полша.
При лекотоварните превозни средства важен сегмент са и средните ванове с възможен полезен товар до един тон. Volkswagen CV и Ford поставят договорна основа за тясно сътрудничество и в този сегмент. При тези ванове водещата роля при разработките и производството е за Ford.
Проектът 1Ton трябва да осигури допълнителен тласък за лекотоварните автомобили на Volkswagen в сектора на бизнес клиентите, тъй като, според VW дава възможност за силен продукт с много добро съотношение цена-ползи. В същото време разработките, производството и продажбите на сегашната моделна гама 6.1 за лична и семейна употреба, известна като автомобили за свободното време – Multivan, Caravelle и California, остава във Volkswagen CV.
Развитие на автономното шофиране
В началото на юни бяха подписани и договорите за сътрудничество в областта на развитието на автономно шофиране и бе създадено дъщерното дружество Volkswagen Group AID, част от ARGO AI. Така бе създадена основата за компания, насочена към развитието на автономно шофиране, която ще работи в глобален мащаб. В бъдеще Ford и VW ще могат да използват софтуера и системата за самоуправление (SDS) на ARGO AI по свои собствени начини. VW CV отговаря в рамките на Volkswagen Group за развитието на автономно шофиране и направлението Mobility както и за услугата (MaaS / TaaS), предлагаща ниво на автономност 4.
През 2022 г. компанията ще приложи за пръв път автономно шофиране в автопарк в реални условия. Това ще бъде първи тест на ниво на автономност 4 с участието изцяло електрически превозни средства VW ID.BUZZ. По проекта се работи с ARGO Al. Прогнозите са американската компания да има водеща роля в развитието на системи за автономност в цялата автомобилна индустрия, от която Ford и VW очакват ползи.
И не на последно място от Volkswagen и Ford подчертават, че сътрудничеството им по никакъв начин не е сливане и двете марки ще предлагат всички превозни средства независимо една от друга.