Hegelmann Group обяви поръчка за 150 влекача IVECO S-WAY LNG и 10 IVECO S-WAY CNG. Компанията изтъква, че поръчката е направена с оглед постигане на устойчивост в операциите за превоз на дълги разстояния.
Камионите на LNG и CNG ще се добавят към 20-те камиона IVECO, задвижвани с LNG, които понастоящем са във флота на Hegelmann. Транспортната компания вярва, че новите превозни средства ще й позволят да продължи намаляването на емисиите на CO2, постигнато през последните няколко години. Според IVECO, когато камионите S-WAY LNG/CNG работят с биометан, „вече е възможна практически неутрална по отношение на въглерода оперативност“.
Коментирайки решението за тази покупка, Джон Венстра, ръководител отдел ключови клиенти в IVECO, каза:
„Hegelmann Group изпита директно в своите операции как камионите IVECO S-WAY LNG осигуряват жизнеспособно решение за устойчив транспорт. И след първоначално закупените 20 единици, те сега значително разшириха своя парк, задвижван с природен газ, с тази нова поръчка. Горди сме да подкрепим усилията им за декарбонизиране на транспорта – ангажимент, който ние в IVECO споделяме и който ни доведе до ролята на пионер в технологията за природен газ от повече от 25 години.“
Поръчаните превозни средства IVECO S-WAY LNG/CNG са стандартни влекачи 4×2, включващи просторна кабина Active Space с висока линия на покрива. Те се задвижват от двигател Cursor 13 с природен газ с мощност 460 к.с., който отговаря на стандартите за емисии Евро VI Step E. Камионите на втечнен природен газ се доставят с два 540-литрови резервоара за втечнен природен газ, монтирани от всяка страна на превозното средство, и осигуряващи общ капацитет от най-малко 390 кг течен био-LNG, за пробег до 1600 километра, в зависимост от употребата.
Камионите на CNG разполагат с четири газови резервоара, всеки с гравиметричен обем на пълнене от общо 160 кг, монтирани от лявата и дясната страна, което позволява пробег до 670 километра. В допълнение към ниската консумацияна гориво, IVECO казват, че в Hegelmann Group са били впечатлени от намаления шум на превозните средства. Твърди се, че двигателят на природен газ е с 50% по-тих от сравнимите дизелови агрегати, което го прави идеален за използване в зони с ограничен трафик и за нощни доставки.
От IVECO добавят, че превозните средства могат да работят и в „еко зони“, цитирайки забраната за камиони през нощта например по австрийската магистрала Inn Valley.