46 174 нови автобуса над 3,5 т са регистрирани в Европа през 2019 г., сочи статистиката на ACEA (Асоциацията на европейските автомобилни производители). За сравнение през 2018 г. са регистрирани 44 192 нови автобуса.
Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.
Данните на АСЕА показват, че през миналата година общият пазар в страните членки и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) бележи ръст от 4,5%. В бройката, включена в статистиката, влизат тежките автобуси от категория М3 (над 5 т), както и тези мини- и мидибуси от категория М2, които о са с допустима максимална маса над 3,5 т.
През 2019 г. регистрациите на автобуси над 3,5 т само в страните от ЕС са се увеличили с 1,8% – от 42 068 през 2018 г. на 42 838. АСЕА отчита, че това се е случило въпреки отрицателните резултати за сегмента на автобусите през втората половина на годината. Трябва да се отбележи, че страните от Централна Европа са дали най-силен тласък на пазара (+ 5,1%). Сред основните пазари в Западна Европа само Франция (+ 8,8%) дава сериозен положителен принос за растежа на пазара на нови автобуси в региона.
Статистиката обхваща 28-те страни – членки на ЕС, както и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) – Исландия, Норвегия, Швейцария.
Обичайно в статистиката на АСЕА продължават да липсват данни за България. По данни на МВР (публикувани в списание КАМИОНИ бр. 1/2020 г.) регистрациите на нови пътнически превозни средства от категория М3 в България през 2019 г. са 228 на брой.
При миди- и миниавтобусите от категория М2 (с над 8+1 седящи места и допустима максимална маса до 5 т) през 2019 г. са регистрирани 160 нови превозни средства. Статистиката на МВР дава и брой регистрирани нови автобуси през 2019 г., които са били 386. Ако последното число показва реалните регистрации на нови автобуси на нашия пазар, то в статистиката на ЕС за 2019 г. запазваме 19-отот си място от предната година, като този път сме преди Гърция (364 бр.) и отново след Ирландия (445 бр.).
С България или без България в статистиката, от картината на регистрациите на нови автобусни в Европа през изминалата година, се налага изводът, че за поредна година пазарът е стабилен и дори започва да бележи ръст.
Източник: Националните асоциации на автомобилните производители
1 – Прогнозни данни
2 – По прогнози на ANFIA, базирани на сертификати за регистрации на ПС, издадени от италианското министерство на транспорта